La neu és molt bonica i molt esperada cada hivern, sobretot pels amants d’esports com l’esquí o l’snowboard. Tot i això, sota la seva aparença pacífica pot resultar un veritable perill, sobretot per conduir. Per sort hi ha algunes tècniques per evitar relliscades durant els nostres desplaçaments aquest Nadal cap als indrets del planeta on la neu s’amuntega per a fer-nos gaudir.
Així ens ho expliquen a vulco.es
Les marxes, com més llargues, millor
Circular en marxes llargues, fins i tot en l’arrencada, és fonamental quan conduïm sobre neu. La raó és que d’aquesta manera evitarem que les rodes motrius patinin més del compte per un excés de potència.
Sense presses i sense nervis
Sempre és millor deixar-se les presses i els nervis a casa abans d’agafar el cotxe, però si s’ha de conduir amb neu, és fonamental. Convé conduir relaxat, sense donar cops de volant ni realitzar avançaments innecessaris. Tampoc s’ha de frenar bruscament, sinó trepitjar el pedal amb suavitat i de manera progressiva. Si es perd el control del vehicle, és millor recuperar-lo amb el volant, sense tocar el fre o l’accelerador.
Veure i ser vistos
Els llums d’encreuament han d’anar sempre connectades quan conduïm sobre carreteres nevades. Això ens permetrà veure-hi millor i també ser vistos per altres usuaris de la via. També convé revisar l’estat de les escombretes eixugaparabrises i del sistema de climatització per a evitar que el cotxe s’enteli.
Dipòsit i piles carregades
Tant el dipòsit de combustible com la bateria del mòbil han d’anar al màxim de càrrega. Així, si ens trobem en un embús, ens assegurarem que la calefacció funcionarà. Si el que necessitem és demanar ajuda, un telèfon funcional és la millor opció.
Ull a les plaques de gel
Si a la neu a la carretera sumem plaques de gel, el perill es multiplica. El més aconsellable en aquests casos és no frenar, sobretot si el cotxe no disposa d’ABS. Si a més s’accelera fortament, es poden bloquejar les rodes del darrere (sobreviratge) o les davanteres (subviratge). Per això, el millor és mantenir una velocitat constant fins que se surti de la placa de gel.
Cadenes i pneumàtics d’hivern
Si la neu va a aparèixer en algun moment del trajecte, les cadenes no han de faltar en un cotxe, ja que la seva utilització pot ser fins i tot obligatòria segons les condicions. En el cas que la neu formi part del nostre paisatge habitual, el què és recomanable és muntar pneumàtics d’hivern, especialment si la temperatura no sol pujar dels 7ºC.
Un últim consell: no oblidis visitar el teu taller de confiança si decideixes emprendre un viatge llarg cap a alguna destinació nevada. Aquest hàbit pot ser la diferència entre una situació desagradable i un trajecte amb final feliç.