moto

Segurament que tots els que esteu llegint aquest post no sou, ni de llunys, motoristes perfectes. Tots alguna vegada heu conduit una moto sense casc o amb el casc mal lligat o sense lligar… Sempre tenim coses a aprendre i formes de millorar la nostra seguretat quan anem en moto. Així que pren nota de totes aquelles coses que MAI has de fer sobre dues rodes amb aquest repàs que t’oferim dels set errors més comuns que cometem quan anem en moto 😉

Avançar en zig-zag als embussos

Encara que ho haguem vist a moltes pel·lícules, poder passar per espais quasi impossibles entre els cotxes quan hi ha embussos i circular més ràpid que els cotxes del nostre voltant ens dóna una falsa sensació de seguretat i control que pot acabar de forma abrupta amb algun ensurt o quelcom més desagradable. No ets Tom Cruise a Missió Impossible!

No utilitzar el fre posterior

Sigui per mandra o per qualsevol altre motiu, la majoria de nosaltres acostumem a no utilitzar el fre posterior, i això és un gran error. Sí, el fre davanter aporta una major potencia de frenada, però el fre posterior serveix per molt més que per a mantenir la moto parada als semàfors. Aquest fre ens pot aportar un extra de frenada dins d’un revolt, reduir la distància de frenada en cas d’emergència, guanyar estabilitat i aportar un plus de comoditat a les persones que vagin de paquet a la nostra moto.

Anar en moto més enllà dels nostres límits

No siguis cregut i no condueix més enllà de les teves possibilitats. Sigues intel·ligent, mantingues el cap fred i no t’embalis quan condueixis per carreteres de revols desertes. Sí, sabem que és el somni de tot motorista però has de conèixer quin és el teu nivell i respectar-lo si no vols tenir ensurts.

Subestimar els revolts

Hi ha moltes coses a tenir en compte a l’hora d’agafar un revolt a la carretera, encara que la coneguis de tota la vida. A més de radi del revolt, has d’equilibrar la teva posició a la carretera, la velocitat a la que arribes, la posició del cos i el grau d’inclinació. Fer alguna d’aquestes coses malament és més habitual del que creus i no té perquè significar una caiguda, però sabràs que has fet malament un revolt quan et toca frenar enmig del traçat per no passar-te de llarg i t’aproximes perillosament al límit del teu carril. Així que compte!

Saber llegir la carretera

Encara que no coneguem el tram pel què conduïm és molt important estar sempre alerta del què ens diu l’entorn i saber valorar els perills potencials que es puguin presentar.

Pensar que la resta de conductors t’ha vist

Hem d’estar sempre segurs que quan volem fer una maniobra la podem fer i hem de senyalitzar-la sempre correctament abans d’iniciar-la. Ja sabem que això és de primer de teòrica, però a la pràctica aquesta premissa bàsica no sempre es compleix. Tampoc podem pensar que els conductors de cotxes estan sempre pendents de nosaltres. Per moltes llums de dia que portis posades, el soroll de la teva moto o les peces reflectants que portis, que la resta de conductors a la carretera hagin d’haver-nos vist no implica necessàriament que ho hagin fet. Per tant, hem de ser conscients que som darrera baula de la cadena a la carretera i hem de posar-hi tots els sentits.

Font: motorpasionmoto

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *