faltes lleus

El més òptim és que no cometis cap error el dia de l’examen pràctic però per a que no et posis gaire nerviós si fas alguna “erradeta”, aquí et deixem algunes faltes lleus que pots cometre durant l’examen. Això sí, recorda que si comets 10 faltes lleus o 5 més una falta deficient, hauràs suspès l’examen pràctic de conduir.

Abans de començar a enumerar les diferents faltes lleus cal aclarir quins tipus de faltes hi ha i com afecten al resultat final de l’examen:

• Les faltes lleus són aquelles que no suposen un obstacle ni perill.
• Les faltes deficients són aquelles que suposen un obstacle.
• Les faltes eliminatòries són aquelles que suposen un perill.

L’examen pràctic es suspèn si acumules les següents faltes:

• Se suspèn amb tan sols 1 falta eliminatòria.
• Se suspèn si comets 2 faltes deficients.
• Si comets 1 falta deficient i 5 lleus.
• Si comets 10 faltes lleus.

Un cop reconegudes les diferents tipus de faltes lleus et deixem un llistat amb totes aquelles que hem identificat. I, recorda, fer una falta lleu no suposa que hagis suspès, però mira de “reconduir” la situació en el teu examen pràctic si vols acabar amb un apte.

• No comprovar correctament l’estat general del vehicle o els seus sistemes.
• Postura incorrecta o subjectar malament el volant.
• Mala regulació dels miralls retrovisors.
• No posar-se en cinturó de seguretat. Ull! Posar-se’l quan el cotxe ja està en marxa si és falta eliminatòria.
• No mirar correctament els miralls retrovisors quan vas a realitzar una incorporació.
• Iniciar la incorporació amb un dels sistemes de seguretat bloquejat, com el fre de mà.
• Una velocitat inadequada.
• Aturar-se innecessàriament.
• Reduir considerablement la velocitat sense necessitat abans de penetrar en un carril de desacceleració.
• Reduir de manera brusca la velocitat sense comprovació prèvia.
• Sobrepassar la velocitat màxima en més de 10 km/h.
• No senyalitzar o fer incorrectament un desplaçament.
• Realitzar maniobres brusques, sempre que no suposi un perill i no s’obstaculitzi a la resta de conductors.
• No entrar el més aviat possible en el carril de desacceleració.
• En l’avançament, iniciar la maniobra massa lluny.
• Augmentar la velocitat en ser avançat.
• No observar el trànsit.
• Realitzar les maniobres insegur/a.
• Tornar de manera incorrecta al carril dret, sempre que no suposi un perill i no s’obstaculitzi a la resta de conductors.
• No facilitar la maniobra en ser avançat.
• Avançar per la dreta.
• Detenció inadequada.
• No reprendre la marxa en el moment oportú.
• No senyalitzar.
• Senyalitzar incorrectament.
• En estacionament, no deixar el vehicle correctament immobilitzat.
• Obrir la porta del vehicle i baixar del cotxe sense observar la circulació.
• Demorar la represa de la marxa o aturar-se quan un agent indiqui via lliure.
• Detenció innecessària amb via lliure per semàfor.
• No moderar la velocitat davant llum groga intermitent.
• No respectar la preferència senyalitzada.
• Circular sobre línies longitudinals discontínues.
• Sobrepassar les línies transversals de detenció.
• Aturar-sobre un pas de vianants.
• No respectar la quadrícula de línies grogues.
• No posar els llums quan es requereix o no utilitzar els llums corresponents.
• Utilitzar una marxa incorrecta.
• No ser capaç de desbloquejar la direcció del vehicle.
• No poder arrencar el motor.
• No treure totalment el fre de mà.

Moltes d’aquestes faltes lleus són fruit dels teus nervis. Així doncs, intenta asserenar-te un cop pugis al cotxe i estigues segur de tu mateix/a. A Autoescoles FIK som especialistes en conducció i disposem dels mètodes més avançats i dels millors recursos per a realitzar les teves classes pràctiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *