Si alguna cosa hi ha pitjor que conduir amb neu, aigua i vent, és conduir amb boira. Un factor força comú durant els dies d’hivern que dóna molts mal de caps als conductors. El principal problema de la boira és l’escassa visibilitat, amb la qual cosa hem de conduir a una velocitat moderada que ens permeti una conducció segura.
Per a tots aquells que viuen a la plana de Vic o a comarques lleidatanes segurament estan força avesats a conduir sota aquest efecte meteorològic, però la resta… ja sabeu com s’ha de conduir sota la boira?
Si et trobes amb boira durant el trajecte has de prendre les precaucions necessàries per a ser vist pels altres conductors i alhora veure també a la resta d’usuaris de la via. Des de RACE ofereixen tota una sèrie de consells si et trobes conduint amb boira:
• Les llums antiboira les hem de posar només en el cas que no veiem els llums de posició dels cotxes que van per davant de nosaltres.
• Quan et trobis amb boira no utilitzis mai la llum llarga ja que el que es produeix és un mirall perquè projecta el feix de llum més alt i la conseqüència és que es veu molt pitjor. Així que en cas de boira, si no tens llums de boira, millor emprar els llums d’encreuament.
• Ja que hi ha poca visibilitat necessitem més temps de reacció, per la qual cosa cal disminuir la velocitat del cotxe, mantenir la distància de seguretat i no envair el carril contrari.
• Un altre concepte que cal tenir en compte és no fer avançaments en el cas que no hi hagi visibilitat suficient.
Al seu torn la DGT també ofereix alguns consells que complementen la informació del RACE. Coneixes la regla de les 3V (visibilitat, velocitat, vehicle davanter)?? Doncs pren nota d’aquest exemple: Visibilitat (50 metres) = Velocitat (50 km / h) = Vehicle davanter a 50 metres.
En definitiva, la norma més important en cas de boira és “veure-hi bé i ser vist”.
La llum antiboira davantera pot emprar-se aïllada o simultàniament amb la de curt abast sempre que es produeixin episodis de boira. La llum antiboira posterior només es pot encendre quan les condicions meteorològiques o ambientals siguin especialment desfavorables, en cas de boira molt espessa, ja que pot resultar molt molesta als conductors de darrere nostre.