cotxes electrics

Ara que estem davant de la florida dels cotxes elèctrics i que la societat està més conscienciada sobre la protecció del medi ambient, la concentració dels esforços se centra, sobretot, en dilatar les seves autonomies.

De fet, l’autonomia és una de les dades més importants a l’hora de la compra d’un cotxe elèctric. Però, de la mateixa manera que passa amb els vehicles convencionals (diesel o gasolina), les xifres de consum homologades pels fabricants de vehicles elèctrics acostumen a diferir bastant de les aconseguides en situacions reals de conducció.

En aquest sentit la revista motorpasión destaca els cotxes elèctrics que actualment tenen les autonomies més amplies sempre en termes ajustats a la realitat:

Renault Zoe ZE40 (300km)

A més de ser el rei dels cotxes elèctrics del nostre mercat, és totalment assequible, ja que es pot adquirir des de 15.700€. És l’únic al mercat que ofereix als seus compradors la possibilitat d’escollir entre les bateries elèctriques en lloguer o en propietat, amb la qual cosa els preus varien molt entre uns models i altres.

BYD E6 400 (300km)

Aquest és l’únic model procedent de China, però també és el més veterà de la llista. Aquest model va ser el primer taxi elèctric de Barcelona.
Es tracta d’un monovolum nascut el 2010 que compta amb una bateria de 82 mWh que alimenta un modest motor elèctric de 122CV que permet recórrer uns 300km entre recàrregues, malgrat el seu elevat pes.
Tot i la seva veterania segueix sent un cotxe car que s’acosta als 55.000€.

Hyundai loniq (210-310km)

Encara no s’ha presentat però aquesta petita-mitjana berlina, que fins ara oferia una bateria de ions de liti de 28kWh que deixava l’autonomia en uns 210km, està a punt d’encetar un nou paquet de bateries de 39,2kWh que li atorgarà una autonomia una mica superior als 300km. Encara no se saben números però segur que no serà inferior als 34.500€ que costa la versió de 28 kWh.

Nissan Leaf (270 – 400km)

El model Leaf desembarca evolucionat presentant 2 models molt interessants pel què fa al preu:
– Una bateria de 40kWh per a un motor de 150 CV i uns 270km d’autonomia i a un preu de sortida de 31.260€
– Tot i que encara no està al mercat la marca japonesa està punt de llançar una segona versió que podria assolir els 60kWh de capacitat i una autonomia per sobre dels 400km i 220CV de potencia màxima.

Tesla Model 3 (400-500km)

És el cop sobre la taula d’Elon Musk. Disponible en dues versions, una que assoleix els 400km i una altra, anomenada long range, que incrementa el seu paquet de bateries que el porta a una autonomia de quasi 500km. Tot i que les reserves ja estan disponibles no hi ha preu oficial a España, però en funció del preu americà segurament el seu preu de sortida es trobarà al voltant dels 40.000€.

Què? Ja estàs fent números?? 😉

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *