revisió itv

Ja s’anunciava el passat mes de maig i tot està preparat per a que en breu es converteixi en tota una realitat. I es que, tal i con van confirmar representants del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat i associacions com AECA-ITV, la ITV s’endureix aquest 2018. De fet, ja fa anys que des d’aquest sector es denunciava que la Inspecció Tècnica de Vehicles estava obsoleta i que havia d’adaptar-se a l’actual normativa europea sobre control de vehicles.

Per això, des del 2017 administració i associacions estan treballant en el nou manual de procediment dels inspectors amb un reglament que endurirà els requisits per a passar la ITV amb èxit, a més d’encarir-la de preu. Unes revisions que sobretot controlaran les emissions contaminants i els elements de seguretat.

Un dels punts importants d’aquest nou reglament es la supervisió dels sistemes de seguretat. Actualment no es realitza perquè per a fer-ho s’ha d’entrar a la centraleta de l’automòbil, quelcom que depèn del fabricant que cobra per aquesta tasca. Aquesta revisió resulta molt important ja que permet revisar, en determinats models antics, l’estat de diversos dispositius de seguretat com l’Airbag, que podrien estar caducats, a més de vigilar els pretensors de cinturons, ABS, ESP…

En els nous controls es vigilarà especialment la manipulació dels dispositius anticontaminació a nivell particular, com els filtres de partícules o les vàlvules EGR, per tal d’evitar frau en els automòbils. A més, no només es controlarà el CO2 emès pels automòbils. Des de l’escàndol Volkswagen, al setembre de 2015, el focus d’atenció ha començat a canviar de bàndol i ara els NOx, presents a les emissions dels dièsel, son el pal de paller i per això les noves inspeccions establiran límits per aquests contaminants.

També s’escurçaran els terminis per a passar la inspecció a partir dels set anys. En aquest moment, la primera cita és als 4 anys, després cada dos, fins que el vehicle compleix 10, i després cada any. A més, serà obligatòria la inspecció després de patir un accident.

I com es d’esperar, totes aquestes millores per tal d’optimitzar la seguretat en carretera tindran un preu que, segurament, recaurà en l’usuari. S’ha de tenir en compte que les actuals estacions d’ITV no compten amb el nou equip necessari per als nous controls, per tant s’haurà de realitzar una inversió. A més, les inspeccions de les centraletes dels automòbils suposaran un cost extra i, si a això li afegim que s’escurcen els terminis de revisió, l’increment pot ser de fins al 82% en models dièsel al 170% en motos. Xifres que ha denunciat Facua, ja que el sector de la ITV s’està liberalitzant i cada estació estableix els seus propis preus, quelcom que s’ha de regularitzar.

De tota manera i malgrat l’augment de preus, és molt important realitzar aquestes revisions per tal de reduir la sinistralitat i assegurar-nos que el nostre vehicle compleix amb les condicions mínimes de seguretat i d’emissions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *